Blog kamp 2023

Jodela Fifo

Groot nieuws vanuit Jodela Fifo, Lieserhose was aangekomen na haar reis vanuit Afrika. De Fifo's, Speelclub, Rakwi's & Tito's gingen op daguitstap. Zij maakten een plonsje in de buurt van het kampterrein. De Keti's zaten nog op 2-daagse en de Aspiranten vertoefden hun laatste dag nog in Gent tijdens hun 3-daagse.

De Fifo's speelden een tirolerspel, doarin jodelde ze en danste ze gelak zot! De Speelclub startten as baby's en evolueerden ze tot ouw persone, van joeng noar oud. Oek de Rakwi's speelden gelak baby's. In de noamiddag amuseerden ze zich me water. De Tito's deden aan vatsige spellekes. De Keti's vertrokken oep twieje-doagse en de Aspiranten oep...

Voor de Fifo's was de tijd aangebroken, Jodela Fifo is een feit voor hun. De Tito's zaten een dag op legerkamp. Verder koos de leiding van de Speelclub en de Keti's ervoor om de Fienen en de Fonsen te splitsen.

De hele Chiro speelde in de namiddag het jaarlijks, door de Aspiranten gemaakte aspispel. Later werd er nog gevolksdanst. Al walsend werd er doorgestroomd naar de zangstonden aan het kampvuur in de avond.

Terwijl de speelclub een shelter sjorden, deden de keti's een 24h spel. De rakwi's daarentegen deden allemaal bekende Chirospelletjes. Diezelfde avond hadden de keti's ook nog vlaggenwacht.

Daar zijn ze dan, de leden kwamen aan in hun mooie outfits. We speelden spelletjes met de ouders en werden daarna voorzien van bratwurst van Chef's Bbq!

Voorwacht

14-07-2023

Een kamp is niet enkel en alleen plezier, soms moet er ook hard gewerkt worden. De (oud)leiding en kookouders zorgden dat alles klaar stond wanneer de ouders aankwamen!